گواهینامه ایزو 10004, اخذ گواهینامه ایزو 10004, ISO10004 - ISO 10004, شرایط گرفتن گواهینامه ISO 10004, اخذ گواهینامه ISO 10004, گواهینامه گواهینامه سیستم سنجش رضایت مشتریان, گواهینامه ISO 10004, ISO, ISO10004,
-
سه شنبه, بهمن 01 1392
-
بازدید: 11439

استاندارد ) ISO10004:2012 سیستم مدیریت کیفیت - سنجش رضایت مشتریان )
استاندارد ISO 10004 ( سنجش رضایت مشتریان ) از طریق توجه به انتظارات و نیازمندیهای مشتریان تامین می شود. یکی از متداول ترین راهها برای تأمین انتظارات مشتریان و نیز تعیین میزان برآورده شدن خواسته های آنان سنجش یا اندازه گیری رضایت آنان است . همچنین اندازه گیری رضایت مشتریان ( ISO10004 ) می تواند ابزاری برای ارزیابی عملکرد کلی سازمان باشد .
ISO10004 استانداردی است که الزامات سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان را بیان می کند.
-
بهبود دادن تولیدات و خدمات و فرایندها از طریق بازخوردهای مشتریان
-
شناسایی نیازها و انتظارات مشتریان از طریق نظرات واصله
-
ایجاد یک فرایند نظامند برای رسیدگی به نظرات
-
ایجاد سیستم پیگیری نظرات و پیشنهادات
-
کسب بازار از طریق اهمیت دادن به مشتریان و ایجاد محیطی باز برای ابراز بازخوردهای آنها
-
و...
یکی از بزرگترین دستاوردهای پیاده سازی ISO 10004 دریافت عدم انطباق هایی است که از دید سازمان مخفی مانده اما توسط مشتری دیده شده. در واقع می توان گفت نظرات مشتریان چنان ارزشی دارند که گاهی اوقات از دید سازمان ها مخفی می ماند و همچون یک سازمان کنترل کیفیت قوی عدم انطباقهای موجود را شناسایی و اطلاع رسانی می کنند. البته یک کنترل کیفیت رایگان!! پس چرا از این نیروی کنترل کیفیت رایگان و در عین حال فوق العاده ریزبین و دقیق غافل هستیم؟
ISO 10004 سازگار با ISO 10002 ، ISO 10003 و ISO 10001 است .این چهار استاندارد را می توان به صورت مستقل یا در ترکیب با یکدیگر به کار برد.
لازم به ذکر است پیش نیاز استاندارد ایزو 10004 ، پیاده سازی استاندارد ISO 9001 است. در واقع می توان گفت استانداردهای سری 10000 به نوعی از زیر شاخه های استاندارد ISO9001 است.
مرکز اطلاع رسانی سیستم کاران با کادری متخصص و مجرب بهترین راهنمای شما در خصوص گرفتن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت – سنجش رضایت مشتریان ISO 10004 متناسب با نوع زمینه فعالیت ، نیاز واقعی و بودجه تعریف شده خودتان می باشد.
با ما درارتباط باشید. . .