گواهینامه ISO 10002

گواهینامه ISO10002

استاندارد   ISO10002:2004( سیستم مدیریت کیفیت - رسیدگی به شکایات مشتریان)

ISO10002 استاندارد  راهنمایی برای رسیدگی به شکایات مشتریان سازمانها در خصوص محصولات یا خدمات آنهاست . هدف اصلی استاندارد ISO 10002 رسیدن به رضایت مشتریان از طریق رفع شکایات و نارضایتی آنان و ایجاد رضایت مجدد در مشتری ، به حداقل رساندن اثرات نارضایتی ها و شناخت و بررسی نقاط ضعف ساختار و فرایند شرکت است .

مزایای پیاده سازی استاندارد ISO10002 :

 

 یکی از بزرگترین دستاوردهای پیاده سازی استاندارد  ISO 10002 دریافت عدم انطباق هایی است که از دید سازمان مخفی مانده اما توسط مشتری دیده شده. در واقع می توان گفت شکایات و انتقادات مشتریان چنان ارزشی دارند که گاهی اوقات از دید سازمان ها مخفی می ماند و همچون یک سازمان کنترل کیفیت قوی عدم انطباقهای موجود را شناسایی و اطلاع رسانی می کنند. البته یک کنترل کیفیت رایگان!! پس چرا از این نیروی کنترل کیفیت رایگان و در عین حال فوق العاده ریزبین و دقیق غافل هستیم؟

ISO 10002 استاندارد سازگار با ISO 10001 ، ISO 10003 و ISO 10004 است .این چهار استاندارد را می توان به صورت مستقل یا در ترکیب با یکدیگر به کار برد.

لازم به ذکر است پیش نیاز این استاندارد ها ، پیاده ساز یاستاندارد ISO 9001 است. در واقع می توان گفت استانداردهای سری 10000 به نوعی از زیر شاخه های استاندارد ISO9001 است.

مرکز اطلاع رسانی سیستم کاران با کادری متخصص و مجرب بهترین راهنمای شما در خصوص گرفتن گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت – رسیدگی به شکایات مشتریان ISO 10002 متناسب با نوع زمینه فعالیت ، نیاز واقعی و بودجه تعریف شده خودتان می باشد.

 

با ما درارتباط باشید. . .iso10002, استاندار